Monday, January 25, 2016

Perfume sebagai Terapi Stress

Assalamualaikum.

Ada tak dalam satu hari, kita tak pernah sikit pun rasa stress?
Wah, bestnya kan kalau at least satu  hari,
Dan kalau boleh nak jer setiap hari hidup kita langsung takder stress.

Erk! Tapi bila dah dewasa ni... rasanya sukar untuk kita elakkan stress.

Antara punca stress yang sering kita lalui ialah:

Sumber

Kalau 1 pun kita rasa macam beban yang menghempap bahu.
Apalagi kalau 4, 5, 10 jenis stress yang kita hadapi.

Tapi, kita kena bijak tangani stress.
Seperti Prof Muhaya selalu cakap:
"Fikir positif dan kita mampu kawal minda kita".
Minda bawah sedar mempengaruhi luaran dan dalaman kita.

Bila kita dalam keadaan positif.
InsyaAllah, dengan memohon dan berserah kepadanya
Kita dapat pelbagai ilham, cara penyelesaian, dan dapat berfikir dengan waras.

Bukankah dalam Islam juga menyuruh kita:
Sabar dan Solat

InsyaAllah, pasti ada cahaya dihujung terowong yang gelap.



Tahukah anda...

Terapi wangian adalah salah satu cara berkesan untuk meredakan stress.

Ia mungkin bukan penyelesai masalah atau punca stress yang kita alami.
Tetapi, dengan semburan perfume, meletakkan wangian aroma terapi di dalam kereta, bilik, opis dan tempat kediaman.
Ia dapat membantu meredakan stress.

Cuba balik daripada bekerja.
Anda masuk saja ke dalam rumah, terus semburkan sedikit perfume kesukaan anda di udara atau dimana saja seperti sofa, bantal dan bunga artificial.

SUMBER

Nikmati bauannya sambil anda bersiap untuk masa berkualiti bersama keluarga :)

Anda tak percaya?
Silalah cuba dan nilailah sendiri.

P/S: Dapatkan Dexandra Perfume untuk lelaki dan wanita daripada saya. 
Hubungi:
Ayu Rashid: 013 - 255 0727
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...